vrijdag 19 september 2014

Inmiddels heb ik de motor gedemonteerd. Als eerste viel op dat de carterhelften niet gepaard zijn; er staan geen gelijke nummers in. Bovendien is de linkercarterhelft beschadigd en er ontbreekt een stuk. Dit is een afgebroken boutgat waardoor het carter niet  meer oliedicht is.

Hier een foto van de rechtercarterhelft. Bij demontage was duidelijk te zien dat het blok langere tijd niet heeft gelopen. Overal sporen van aangekoekte olie. De tandwielen en de kickstarteras zien er goed uit. Alleen is de kickstarterveer gebroken en zal dus vervangen moeten worden.

 

In het midden de versnellingsbak samengebouwd. Er zit een indirecte 5 bak onder mijn Mustang. Binnenkort ga ik naar een beurs in Mannheim en ga ik op zoek naar twee gepaarde carterhelften of misschien een ander blok, mogelijk een direct geschakelde 5 bak.

  

Dit is de koppeling. Een niet al te deskundige monteur heeft de borgplaat met een hamer bewerkt. De koppelingsplaten zien er goed uit maar ik denk dat ik ze voor de zekerheid vervang. Tevens moet er een nieuwe koppelingsveer (schotelveer) en borgplaat in.


 
 Het frame ontdaan van alle delen. Er is nauwelijks roest te ontdekken. Inmiddels is het frame ontdaan van typeplaatse en opschriften. Het wordt geschuurd en op moeilijk bereikbare pleggen gestraald. Daarna in de primer en ik wil het frame aflakken met matzwarte lak uit een spuitbus. Is volgens mij prima te doen. Ik heb al even geinformeerd en ik wil de spatborden en de tank ook met een spuitbus  spuiten. Hoogglans oranje, RAL 2011, is in spuitbus te koop voor 17 Euro. De meeste gegevens kun je van internet halen. Af en toe helpt het ook om met een ervaringsdekundige te gaan praten.

Zo dit is de situatie op dit moment. De Kreidler ligt helemaal uit elkaar en eerste prioriteit zijn de wielen (spaken). Het frame ga ik binnenkort bewerken en daarna spuiten. Als dat gebeurt is lijkt het mij tijd voor een update.





















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten