Ik heb inmiddels de tellers weer terug. De nieuwe RVS randen zijn erg mooi geworden. Ik heb de tellers gemonteerd.
De kilometerteller heb ik op nul laten zetten. Het maakt de Kreidler helemaal af!
Vervolgens ben ik met de afstelling van de motor aan de slag gegaan. De vorige keer maakte ik melding van het feit dat de motor niet meer aan de praat te krijgen was. Er was vonk, er was benzine maar lopen ho maar. Na demontage en schoonmaken van de carburateur startte te motor plotseling in 1 keer. Er zit echter geen kracht in de motor.
Na meting bleek de ontsteking niet op tijd te staan. Dat is een heel werkje. Het vliegwiel moet worden verwijderd en daarna kan de grondplaat van de ontsteking worden verdraaid en vastgezet. Momenteel heb ik de ontsteking afgesteld op 1,2 mm voorontsteking. De motor is echter met geen stok boven de 45 - 50 km/uur uit te krijgen. Bij Kreidlerstore (lieuwe Akkerman) adviseerde men mij om nog wat meer voorontsteking te geven. (Om een idee te geven; Kreidler racers hebben 1,9 mm voorontsteking)
Hier de Kokusan elektronische ontsteking. De grondplaat is al een heel eind linksom verdraaid. Starten doet de motor prima en ook de gasaanname is prima maar de motor krijgt bij hogere toerentallen teveel benzine.
Tijdens het proefrijden merkte ik dat er speling op de achtervork zat. De vork heb ik vervolgens gedemonteerd. Het bleek dat de nylon bussen voor de lagering te ruim waren. Inmiddels heb ik een nieuwe as met bronzen lagers binnengekregen. Omdat ik niet tevreden was met het spuitwerk van de vork (spuitbus) heb ik de achtervork weggebracht om te laten poedercoaten.
Tot zover voor nu. Als ik de achtervork weer terug heb ga ik verder met afstellen. De verlichting moet ik ook nog nakijken want het achterlicht en remlicht werken nog niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten